Förklaring.

Igår gick jag in på en av dom bloggarna jag brukar besöka och såg att dom hade beställt massa fina leggings men att på speciellt en av dom bildera som dom hade laggt upp var på en tjej som hade jättesmala lår , vistt hon kanske var skapt så och jag har ingen rätt att kritisera hit och dit hur jag vill . Jag har sett att dom inte värkar bry sig om banting och sånt . Men jag tror att jag reagerade så stark för att jag har vänner som lider av ätstörningar och triggas enorm av sånt här . Även jag har haft problem med äs förr , även om jag värkligen inte har något problem med det nu och inte bryr mig om vad andra tycker och tänker om mig vill jag värkligen inte att någon någosin ska behöva uppleva det . Fast tyvär är det nog ganska vanligt.



Igår fick vi en kommentar av en läsare som vi gärna ger våra synpunkter och åsikter kring.

(hon syftar på detta inlägg: http://apieceofsisters.se/tights-2/)

Svar: För det första så var det inlägget till för att tipsa om tights vi tyckte var snygga, inte för att visa upp några “lår tunna som stickor”. Vi lade ju in 4 st andra tights med en modell som hade normalstora lår dessutom?
Sen är vi sådana som accepterar och respekterar människor i alla storlekar och former. Alla människor föds olika och att vi ens ska behöva försvara oss för att ha visat ett par tights som en modell med väldigt smala lår har på sig är bara löjligt. Det ska inte ens förekomma, men vi tyckte att detta var ett bra tillfälle till att uttrycka våra åsikter och tankar kring ett ämne som vi länge har tänkt att skriva om här i bloggen.

Så fort det handlar om en smal människa så börjar folk kritisera och anklaga att man ger unga tjejer fel ideal blabla, visst kan det vara så i många fall, men man får inte glömma att alla människor har väldigt olika ideal. Vissa tycker att det är skitsnyggt att vara riktigt smal utan former, medans vissa tycker att det är skitfult. Andra skulle dö för en kurvig kropp med en rejäl booty medans andra skulle göra vadsomhelst för att slippa den bootyn. ALLA är olika och har olika smak och tycke. Det finns dem som är födda som väldigt smala, de äter och gör allt för att gå upp i vikt, men utan resultat. De vill vara större, deras största dröm är kanske att se ut som Beyoncé i kroppen, men de kan inte det, för de är inte skapta så. Det är minst lika synd om dem som det är om de människor som är kraftiga och vill bli smala.

Tycker att vi ska sluta att kritisera varandra, oavsett om man är smal eller kraftig. Vi tjejer är vackra som vi är så länge vi själva trivs och mår bra både psykiskt och fysiskt.
Sen är vi ju självklart medvetna om att modevärldens ideal idag är skinny och att det bidrar till att många tjejer får komplex och ätstörningar. Det är hemskt och vi skulle göra vadsomhelst för att förhindra sådant! Men vi tror att ett steg i rätt riktning är att sluta kritisera varandra oavsett om det handlar om att man är för smal, för lång, för fet, för kort, för biffig, osv. Var nöjd att du har en kropp som fungerar korrekt och inse att livet har så mycket mer att bjuda på än att oroa sig för om ens lår är för breda eller om brösten är för små. Lev livet och var lycklig att du är du!!!

Sen, ett mer ordentligt svar till tjejen som skrev kommentaren: Vi vet att vi är förebilder och det är svårt och krävande att axla den rollen. Men vi gör så gott vi kan! Men vårt råd till dig är att vidga dina vyer och inte se allting så kritiskt, tänk gärna till en extragång innan du kritiserar. För hade du gjort det hade du nog förstått att det var INTE låren vi tipsade om, utan det var tightsen vi tyckte var snygga. Ingenting elakt menat mot dig, men tror du skulle få en positivare inställning till det mesta då, och det är ju fantastiskt! eller hur!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0